Ovidiu Bişog - ovibis

Sufletul îmi este un abis a cărui profunzime mă înspăimântă uneori că nu o pot descoperi chiar eu însumi...

Un gând... în Noaptea Muzeelor 2016...

Un gând: dacă se înregistrează cozi așa de mari la intrările la muzee în noaptea această cu intrare gratuită (21/22 mai 2016), e semn că lumea are nevoie de cultură, însă nu își permite costul accesului obișnuit (biletul de intrare).
Oare dacă s-ar mai reduce din costurile biletelor... n-ar fi mai bine?
Care e rostul unui muzeu? Nu să fie vizitat?
Spre exemplu, la Palatul Culturii din Iași, oare nu s-au făcut renovările cu bani de la buget, la care am contribuit cu toții? Să se facă o reducere măcar 50% a biletului pentru cei care aduc adeverința că au impozitele achitate la zi... Sau oricum, decât 10 vizitatori pe zi cu 40 lei biletul complet la toate muzeele din Palat (=400 lei), oare nu e mai bine 100 de vizitatori zilnic cu 10 lei biletul (=1000 lei)?
Nu tot arde lumină înăuntru și nu tot atâta salariu au angajații?
Care ar fi fluxul optim de vizitatori pe oră și câți sunt în realitate într-o zi?
Oare au făcut cineva aceste calcule când au pus prețurile la bilete?
Întreb și eu...

PS: Am rămas acasă în această seară şi noapte, eu şi familia mea. Vom vizita unele dintre muzee în alte zile, la tariful obişnuit...

0 comentarii: