Ovidiu Bişog - ovibis

Sufletul îmi este un abis a cărui profunzime mă înspăimântă uneori că nu o pot descoperi chiar eu însumi...

De când sunt creștin?


De obicei sărbătorim ziua de naștere, pe care o înregistrăm la crearea de conturi pe rețelele de socializare, pe email. Unii își mai sărbătoresc ziua onomastică. Dar câți – dintre creștini – își mai amintesc de ziua Botezului, ziua când au devenit oficial creștini? 
Eu am devenit creștin la 21 august 1976, în biserica romano-catolică „Sfinții Apostoli Petru și Paul” din Răducăneni (jud. Iași). Atunci și acolo am fost botezat creștin romano-catolic, de pr. Dumitru Farcaș, vicar parohial la acea vreme, conform registrului parohial. 
Nași au fost Vasile și Mariana Druțu (ambii răposați între timp, Dumnezeu să-i odihnească), Felix și Antoneta Păscăloaie (între timp, și nana Antoneta și ea a trecut la Domnul, Dumnezeu să o odihnească, mai trăiește „nanul Eugen”, cum îi spunem toți), și nana Maria Dumitru (singura nană a mea în viață). Le mulțumesc nașilor pentru că m-au ajutat să cresc în credință. 
În anul 2010, tatăl meu, Victor Bișog, a trecut la Domnul. O mai am pe mama mea, Domnica. Ei îi mulțumesc și pe această cale pentru că, împreună cu tata, mi-a dat viață, educație și credință. Și o mulțumire și sorei mele, Victorița, care m-a ajutat și mă ajută și ea pe drumul credinței. Dar o mulțumire aparte se cuvine familiei mele, soției și celor doi copii, alături de care îmi testez credința...
*
(Fotografia din dreapta sus este de la botezul băiatului meu, Iustin, din 16 ianuarie 2010, fotograf Adrian Cuba, deoarece de la botezul meu nu am nicio fotografie)

0 comentarii: